środa, 29 maja 2013

Passat B6 i B7 Różnice i Podobieństwa cz.1


Pojawienie się na Runku nowego modelu Passata B7 nie pokazało jakieś rewolucji w Modelu. Sam ująłbym to jako czystą ewolucje Modelu. Różnice Między starszym już modelem B6 który odchodzi powoli w Cieć jest klika. Postaram w Tym materiale przekazać wam Te najistotniejsze.
Model  B6 jest na rynku od 2005 czyli ma już 8 lat, każdy z nas przywyknął do jego wyglądu. Jeśli zgodzicie się z moimi słowami , oznacza to iż Volkswagen zrobił słuszny krok i  w 2010 roku zaprezentował na Targach w Paryżu nową generacje Passata B7. Pierwsza Generacja Passata po raz pierwszy została zaproponowana klientom latem 1973 roku jako następca takich modeli jak Typ3, Typ 4 i K70 . Od tego czasu Volkswagen sprzedał  ponad 16 milionów egzemplarzy w stu krajach całego świata. Passat trzykrotnie był w najlepszej trójce plebiscytu na Europejski Samochód Roku (1989, 1997 i 2006). No dobrze ale tyle o historii wróćmy do tematu.  Jak wygląda zestawienie B6 i B7? 



Zacznijmy od tego jakie są różnice. Oczywiście najwięcej  różnic znajdziemy na zewnątrz. Pod tym względem B7 to całkowicie  inny samochód niż jego starszy brat. Passat B7 to pokazanie wielu linii prostych więcej jest również płaskich i czystych powierzchni. W Siódemce widzimy również nawiązanie do zaprezentowanego w połowie  tego roku 2010 - Phaetona. 

 Nowy Passat ma osłonę chłodnicy z czterema poprzecznymi listwami tak jak właśnie Phaeton . Nowe przednie lampy są bardziej agresywne i  są naszpikowane liniami prostymi. Nie ma już zaokrąglonych kloszy . Lampy mogą  być wyposażona za to w reflektory biksenonowe z funkcją znaną już z Touarega Dynamic Light Assist. Wyjaśnię , iż chodzi o możliwość jazdy włączonymi na stałe światłami drogowymi. Kamera podłączona do komputera samochodu rozpoznaje zbliżające się z naprzeciwka auta i automatycznie przesłania odpowiednie części reflektorów. 
 Powróćmy do wyglądu najnowszego Passata ,  nie da się ukryć, iż zrezygnowano  z mocno akcentowanego w poprzedniej wersji  V w designie przedniej części. Zniknęła również mocna  akcentowana chromowana atrapa chłodnicy. Zamiast tego pojawiła się natomiast listwa podkreślająca delikatnie dolną krawędź  przedniego zderzaka. Bardzo zostały powiększone światła przeciwmgielne, oraz zmieniony ich kształt. 

Gdy na Parkingu staniemy obok starszej wersji  dużych różnic w wymiarach nie zobaczymy bowiem Nowy Passat  nie jest  ani szerszy , lub wyższy czy też niższy od B6 . Zmiana jest kosmetyczna jeśli można Tak ująć jest w długości . Teraz limuzyna ze stajni Volkswagena mierzy dokładnie 4769 milimetrów a model B6 ma długość 4765 mm ,  więc  różnica to tylko 4 mm. Kosmetyczne zmiany nie ominęły również  linii bocznej w oczy rzuca się brak mocno akcentowanych chromowanych listew ozdobnych, w poprzedniku przechodziły aż za tylne błotniki kończąc się w miejscu gdzie możemy zamocować  Tablice rejestracyjną.  


W Najnowszym Passacie chromowana linia okalającą cały samochód jest słabsza, zwłaszcza w bocznych częściach auta, listwy są tylko u dołu drzwi ich kontynuację stanowią  choć poprowadzone o wiele niżej niż w starszym modelu - dwie chromowane listwy na tylnym zderzaku standardowo kończące się w miejscu mocowania tablicy rejestracyjnej.



Stając za samochodami możemy odnieść wrażenie  że właśnie tu skumulowały się najbardziej wyraziste różnice w obu generacjach .  Takie wrażenie pojawia się za Sprawą zupełnie różnych kloszy lamp – Różnią się kształtem ,  pozycją i sposobem ułożenia w karoserii. Tylne światła w nowym Passacie Volkswagen oferuje w dwóch wersjach. Bogatsza wersja  ma diody rozmieszczone podobnie jak w Phaetonie  w formie litery M. W nowym modelu projektanci zrezygnowali  również z krawędzi dociskającej  umieszczonej w tylnej klapie. Tuż pod znaczkiem VW umiejscowiono kamerę cofania jednak cały czas bagażnik możemy otwierać za pomocą dźwigni ukrytej pod emblematem. W tym miejscu warto wspomnieć o systemie Easy Open . Pozwala on na otwieranie klapy bagażnika bez używania rąk. Gdy w kieszeni mamy kluczyk z  Keyless  wystarczy delikatnie machnąć stopą zaraz pod tylnym zderzakiem, aby system zadziałał i  automatycznie otworzył klapę bagażnika . Do działania tego systemu wykorzystywane są Czujniki systemu ułatwiającego parkowanie spełniają w tym konkretnym wypadku rolę odbiornika dla sygnału wysyłanego przez kluczyk. Naturalnie bagażnika nie otworzy osoba nie posiadająca przy sobie odpowiedniego kluczyka .

1 komentarz:

  1. Witam czy fotele i tylna kanapa z b7 będą pasowały do b6???

    OdpowiedzUsuń